Všeobecné obchodne podmienky
Samuel Kirchner – SAKI, so sídlom Varšavská 2497/29, 040 13 Košice-Sídlisko Ťahanovce, Slovenská republika, IČO: 53553365, e-mail: info@ciper.sk, tel. číslo +421 904 972 721, týmto vydáva nasledovné všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) pre zmluvný vzťah s Kupujúcim.
Článok I
Základné ustanovenia
- Definície pojmov:
- Kúpna cena: Cena uvedená na Webstránke pri Tovare v čase odoslania Objednávky a v samotnej Objednávke, za ktorú Kupujúci Tovar kupuje.
- Kúpna zmluva: Zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim uzatvorená prostredníctvom Webstránky. Predávajúci sa zaväzuje dodať Tovar a Kupujúci prevziať Tovar a zaplatiť Kúpnu cenu. Zahŕňa aj spotrebiteľskú kúpnu zmluvu.
- Kupujúci: Každý návštevník Webstránky, ktorý vytvoril Objednávku. Môže byť fyzická osoba (spotrebiteľ alebo podnikateľ) alebo právnická osoba. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti.
- Občiansky zákonník: Zákon č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov.
- Objednávka: Formulár dostupný na Webstránke na nákup Tovaru.
- Predávajúci: Samuel Kirchner – SAKI, so sídlom Varšavská 2497/29, 040 13 Košice-Sídlisko Ťahanovce, IČO: 53553365, e-mail: info@ciper.sk, tel. číslo +421 904 972 721. Predávajúci nie je platiteľom DPH.
- Tovar: Predmet kúpy uvedený v Objednávke, ktorý Kupujúci kupuje prostredníctvom Webstránky.
- Čip: Elektronické zariadenie (napr. RFID, NFC alebo iButton čip), ktoré umožňuje identifikáciu alebo autentifikáciu používateľa v prístupových systémoch. Čip obsahuje unikátny identifikátor (ID čipu), ktorý je možné použiť na duplikáciu alebo výrobu prístupového zariadenia podľa pokynov Kupujúceho.
- ID čipu: Unikátny identifikátor RFID, NFC alebo iButton čipu, ktorý jednoznačne rozlišuje daný čip v prístupovom systéme a je poskytovaný Kupujúcim za účelom duplikácie alebo výroby prístupového zariadenia na jeho základe.
- Zákon o ochrane spotrebiteľa: Zákon č. 108/2024 Z. z. v znení neskorších predpisov.
- Webstránka: Webová stránka Predávajúceho https://www.ciper.sk/.
- Predmet VOP
Tieto VOP upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi Predávajúcim a Kupujúcim pri uzatváraní Kúpnej zmluvy prostredníctvom Webstránky. - Súhlas s VOP
Kupujúci odoslaním Objednávky súhlasí s týmito VOP, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy. - Jazyk zmluvy
Kúpna zmluva a VOP sú uzatvárané v slovenskom jazyku.
Článok II
Úvodné ustanovenia
- Účel a rozsah pôsobnosti VOP
Tieto VOP upravujú všetky záväzkové vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktoré vzniknú alebo súvisia s uzavretím Kúpnej zmluvy prostredníctvom Webstránky. - Predmet Kúpnej zmluvy
Predávajúci sa uzatvorením Kúpnej zmluvy zaväzuje dodať Kupujúcemu Tovar v súlade s podmienkami uvedenými na Webstránke, pričom Kupujúci sa zaväzuje prevziať objednaný Tovar a zaplatiť Kúpnu cenu uvedenú na Webstránke. - Neoddeliteľná súčasť Kúpnej zmluvy
Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim. Odoslaním Objednávky Kupujúci potvrdzuje, že bol s týmito VOP oboznámený, súhlasí s nimi a zaväzuje sa nimi riadiť. - Ochrana osobných údajov
Pri spracovaní Objednávky a pri plnení záväzkov vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy spracúva Predávajúci osobné údaje Kupujúceho v súlade so zásadami ochrany osobných údajov, ktoré sú dostupné na Webstránke. - Jazyk Kúpnej zmluvy
Kúpna zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku, pričom komunikácia medzi Zmluvnými stranami počas celého obchodného vzťahu prebieha tiež v slovenskom jazyku.
Článok III
Objednávka a uzatvorenie Kúpnej zmluvy
- Spôsoby objednávania
Kupujúci si môže objednať Tovar prostredníctvom Webstránky buď ako neregistrovaný používateľ, alebo ako registrovaný používateľ prostredníctvom svojho užívateľského konta (ďalej len „Konto“). - Údaje vyžadované pri registrácii a objednávke
Registrovaný Kupujúci pri vytvorení svojho Konta na Webstránke zadáva nasledujúce údaje:- Meno a priezvisko,
- Krajina / región,
- Ulica (vrátane čísla domu),
- PSČ (poštové smerovacie číslo),
- Mesto,
- Telefónne číslo,
- E-mailová adresa,
- Názov spoločnosti (voliteľné, ak nakupuje na firmu),
- IČO (povinné pri nákupe na firmu),
- DIČ (voliteľné, ak nakupuje na firmu),
- IČ DPH (voliteľné, ak nakupuje na firmu).
Rovnaké údaje zadáva pri vytvorení Objednávky aj neregistrovaný Kupujúci. V prípade objednávky na firmu musí Kupujúci označiť políčko „Nakupujem na firmu“ a zadať povinné údaje IČO a (ak je dostupné) DIČ alebo IČ DPH.
- Proces objednávania
Po výbere Tovaru na Webstránke a potvrdení výberu tlačidlom „Pridať do košíka“ bude vybraný Tovar pridaný do „Košíka“. Kupujúci je o úspešnom pridaní informovaný notifikáciou v hornej časti stránky a môže si pozrieť obsah košíka kliknutím na ikonu košíka v pravom hornom menu.
Na stránke „Košíka“ má Kupujúci možnosť využiť doplnkovú službu „Odoslanie vzorky čipu“. To znamená, že Kupujúci môže poskytnúť svoj fyzický čip na duplikáciu podľa svojich požiadaviek. K dispozícii sú tri možnosti:
- Bez odoslania vzorky čipu – Zákazník neposiela vzorku čipu, služba je bez poplatku.
- Odoslanie vzorky prostredníctvom Packety – cena je 3,00 €, no znižuje sa po splnení podmienok hodnoty objednávky.
- Odoslanie vzorky prostredníctvom SPS – cena je 2,00 €, tiež sa znižuje po splnení podmienok hodnoty objednávky.
Cena tejto služby je dynamicky upravovaná podľa hodnoty objednávky a je uvedená na stránke „Pokladňa“ pred odoslaním Objednávky.
- Dokončenie objednávky
Po výbere spôsobu platby a dopravy je Kupujúci presmerovaný na finálnu stránku, kde zadá kontaktné a fakturačné údaje, ak ešte neboli vyplnené.
Na stránke „Pokladňa“ má Kupujúci prehľad o všetkých položkách objednávky vrátane zvoleného Tovaru, ceny za doplnkovú službu „Odoslanie vzorky čipu“, aplikovaných zliav alebo kupónov, a môže vybrať preferovaný spôsob dopravy a platby.
Pre dokončenie objednávky musí Kupujúci potvrdiť súhlas so všeobecnými obchodnými podmienkami a podmienkami ochrany osobných údajov a následne kliknúť na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“. Odoslaním Objednávky Kupujúci predkladá návrh na uzavretie Kúpnej zmluvy.
- Potvrdenie prijatia Objednávky
- O prijatí Objednávky informuje Predávajúci Kupujúceho prostredníctvom e-mailu zaslaného na adresu uvedenú v Objednávke (ďalej len „E-mail Kupujúceho“). Doručenie tohto e-mailu ešte neznamená uzavretie Kúpnej zmluvy.
- Predávajúci vykoná overenie dostupnosti Tovaru a následne zašle potvrdenie objednávky na E-mail Kupujúceho (ďalej len „Potvrdenie Objednávky“), čím sa Kúpna zmluva považuje za uzatvorenú.
- Storno objednávky
Kupujúci má právo stornovať odoslanú Objednávku bez uvedenia dôvodu do momentu doručenia Potvrdenia Objednávky Predávajúcim.
Článok IV
Platobné podmienky
- Povinnosť zaplatiť Kúpnu cenu
Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu Kúpnu cenu uvedenú na Webstránke pri vytvorení Objednávky. Kúpna cena je uvedená bez DPH, keďže Predávajúci nie je platiteľom DPH. - Spôsoby úhrady Kúpnej ceny
Kupujúci môže vykonať úhradu Kúpnej ceny jedným z nasledovných spôsobov:- Platba pri osobnom odbere – Kupujúci zaplatí Kúpnu cenu v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom prevzatí Tovaru na adrese Predávajúceho v Košiciach,
- Platba kartou online – prostredníctvom platobnej brány Stripe,
- Dobierka – platba pri prevzatí Tovaru od prepravcu, ak si Kupujúci zvolil tento spôsob doručenia. Cena dobierky závisí od zvoleného spôsobu dopravy a je uvedená v Objednávke,
- Bankový prevod – po potvrdení Objednávky obdrží Kupujúci pokyny k úhrade na bankový účet Predávajúceho. Objednávka bude spracovaná po pripísaní platby na účet Predávajúceho.
- Výber spôsobu platby
Kupujúci si zvolí spôsob platby Kúpnej ceny podľa predchádzajúceho bodu v rámci procesu Objednávky. - Úhrada pri bankovom prevode
Pri platbe bezhotovostným prevodom sa Kúpna cena považuje za uhradenú až momentom jej pripísania na bankový účet Predávajúceho. Lehota na úhradu je 7 kalendárnych dní od potvrdenia Objednávky; po uplynutí tejto lehoty je Predávajúci oprávnený objednávku zrušiť. - Vystavenie faktúry
Predávajúci zašle Kupujúcemu faktúru ako daňový doklad elektronicky do 24 hodín po úhrade Kúpnej ceny alebo po doručení a prevzatí Tovaru, v závislosti od zvoleného spôsobu platby. - Poskytnutie zľavy
Predávajúci je oprávnený poskytnúť Kupujúcemu zľavu z Kúpnej ceny, na ktorú však Kupujúci nemá právny nárok.
Článok V
Dodacie podmienky
- Územie doručovania
Predávajúci sa zaväzuje dodať Tovar Kupujúcemu výhradne v rámci Slovenskej republiky. - Lehota doručenia
Predávajúci sa zaväzuje dodať Tovar Kupujúcemu do 4 kalendárnych dní odo dňa Potvrdenia Objednávky v prípade, ak si Kupujúci zvolil možnosť platby na dobierku, alebo odo dňa úhrady predfaktúry Kupujúcim v prípade, ak si Kupujúci zvolil iný spôsob platby podľa článku IV. - Spôsoby dodania Tovaru
Dodanie Tovaru Kupujúcemu sa uskutočňuje prostredníctvom:- Kuriérskej spoločnosti – doručenie na adresu Kupujúceho uvedenú v Objednávke. Kuriérska spoločnosť je špecifikovaná pri výbere dopravy v Objednávke,
- Osobného odberu – po vzájomnej dohode na adrese Predávajúceho v Košiciach.
- Výber spôsobu dodania a Poštovné
Kupujúci si zvolí spôsob dodania Tovaru a potvrdí Poštovné (cenu za doručenie) v rámci procesu Objednávky. Poštovné je uvedené v Objednávke a Kupujúci sa zaväzuje uhradiť Poštovné spolu s Kúpnou cenou. - Podmienky dodania kuriérskou spoločnosťou
Podmienky dodania prostredníctvom kuriérskej spoločnosti sa riadia aktuálnymi zmluvnými podmienkami danej Kuriérskej spoločnosti, ktoré sú zverejnené na jej webovej stránke. Predávajúci nezodpovedá za oneskorené doručenie Tovaru zavinené kuriérskou spoločnosťou. - Nemožnosť dodania Tovaru
V prípade, že Tovar nie je možné Kupujúcemu dodať z dôvodu jeho nedostupnosti alebo z iných závažných dôvodov (napríklad zistenie vady Tovaru pri jeho zabalení), Predávajúci je povinný informovať Kupujúceho prostredníctvom e-mailu zaslaného na E-mail Kupujúceho a uviesť predpokladaný termín doručenia Tovaru. Kupujúci má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ak nesúhlasí s náhradným termínom dodania. - Povinnosť prevziať Tovar
Kupujúci je povinný prevziať Tovar v dohodnutom mieste a čase. Ak Kupujúci doručovaný Tovar neprevezme, náklady spojené s opätovným doručením Tovaru Kupujúcemu alebo s jeho vrátením Predávajúcemu znáša Kupujúci. - Obmedzenia pre dobierku
Kupujúcemu, ktorý si zvolil spôsob platby na dobierku podľa článku IV bodu 2 písm. a., avšak dvakrát Tovar neprevzal, nebude pri ďalšej objednávke umožnené zvoliť si platbu na dobierku. - Prevzatie Tovaru
Tovar sa považuje za prevzatý momentom jeho doručenia Kupujúcemu. - Nebezpečenstvo škody a vlastnícke právo
Nebezpečenstvo vzniku škody na Tovare prechádza na Kupujúceho okamihom prevzatia Tovaru. Vlastnícke právo k Tovaru prechádza na Kupujúceho jeho prevzatím a úplným zaplatením Kúpnej ceny a Poštovného.
Článok VI
Práva a povinnosti Zmluvných strán
- Povinnosti Kupujúceho
Kupujúci je povinný:- uhradiť Predávajúcemu dohodnutú Kúpnu cenu vrátane Poštovného,
- prevziať objednaný Tovar,
- potvrdiť prevzatie Tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby,
- Práva Kupujúceho
Kupujúci má právo na doručenie Tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom Zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní Objednávky. - Povinnosti Predávajúceho
Predávajúci je povinný:- po uzatvorení Kúpnej zmluvy dodať Kupujúcemu Tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne,
- doručiť Kupujúcemu (v elektronickej alebo listinnej podobe) všetky podklady potrebné na prevzatie a užívanie Tovaru, vrátane dokladov predpísaných právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, faktúra a pod.).
- Práva Predávajúceho
Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie Kúpnej ceny vrátane Poštovného zo strany Kupujúceho za objednaný Tovar. Pri osobnom odbere Tovaru má Predávajúci právo overiť totožnosť Kupujúceho alebo osoby poverenej k odberu Tovaru. - Vlastníctvo čipov a bezpečnostné opatrenia
Predávajúci predpokladá, že Kupujúci, ktorý poskytne RFID, NFC alebo iButton čip, alebo jeho identifikátor (ID čipu) na účely duplikácie, je oprávnený tak učiniť a že daný čip vlastní alebo jedná na základe oprávnenia od vlastníka čipu. Odoslaním Objednávky Kupujúci potvrdzuje, že je oprávnený požadovať duplikáciu daného čipu alebo poskytnúť jeho identifikátor (ID čipu) a preberá plnú zodpovednosť za správne a legálne použitie poskytnutých údajov. - Zodpovednosť za zneužitie a vyhlásenie o oprávnení
Odoslaním Objednávky Kupujúci potvrdzuje, že má súhlas alebo iné oprávnenie od vlastníka objektu na duplikovanie RFID čipu alebo na poskytnutie jeho identifikátora (ID čipu) na tieto účely. Predávajúci sa spolieha na toto vyhlásenie a nezodpovedá za prípadné zneužitie duplikovaného čipu alebo jeho identifikátora. - Zodpovednosť Predávajúceho
Predávajúci nezodpovedá za akékoľvek problémy, škody alebo právne následky vyplývajúce z použitia duplikovaného RFID, NFC alebo iButton čipu, prípadne jeho identifikátora (ID čipu), ak tento bol duplikovaný na základe údajov a pokynov poskytnutých Kupujúcim. Kupujúci preberá plnú zodpovednosť za správne a legálne použitie duplikovaného čipu alebo jeho identifikátora a potvrdzuje, že predávajúci nenesie zodpovednosť za škody spôsobené nesprávnym alebo nezákonným použitím týchto produktov. Predávajúci vychádza pri duplikácii z vyhlásenia Kupujúceho o oprávnení na použitie údajov.
Článok VII
Odstúpenie od Kúpnej zmluvy a vrátenie Tovaru a platieb
- Právo Predávajúceho na odstúpenie
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípade:- nemožnosti plnenia Kúpnej zmluvy; nemožnosť plnenia zahŕňa prípady ako vypredanie zásob, nedostupnosť Tovaru, vyššia moc a pod.,
- ak Kupujúci neuhradil Kúpnu cenu Tovaru v lehote podľa článku IV bodu 4 týchto VOP,
- ak Kupujúci neprevzal Tovar v zmysle ustanovenia článku V bodu 7 týchto VOP,
- ak Kupujúci nesúhlasí so zmenou VOP podľa článku XII týchto VOP.
- Právo Spotrebiteľa na odstúpenie od Kúpnej zmluvy
Spotrebiteľ je v zmysle § 20 Zákona o ochrane spotrebiteľa oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru. Odstúpenie musí byť odoslané Predávajúcemu najneskôr posledný deň tejto lehoty. Lehota je zachovaná, ak Spotrebiteľ najneskôr posledný deň odošle oznámenie o odstúpení Predávajúcemu prostredníctvom vyplneného formulára dostupného na Webstránke https://ciper.sk/wp-content/uploads/2022/03/odstupenie-od-zmluvy.pdf alebo inou písomnou formou. Kupujúci, ktorý nie je Spotrebiteľ, nie je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu. - Výrobky na mieru (čipy podľa ID poskytnutého zákazníkom)
Spotrebiteľ berie na vedomie, že Tovar vyrobený na základe poskytnutého ID čipu, kedy je čip vyhotovený podľa kódu zadaného zákazníkom, sa považuje za tovar vyrobený na mieru. Z tohto dôvodu nie je možné odstúpiť od Kúpnej zmluvy na takýto Tovar bez uvedenia dôvodu. - Obsah formulára pre odstúpenie
Spotrebiteľ v odstúpení uvedie:- názov Tovaru,
- dôvod vrátenia Tovaru (nepovinné),
- spôsob vrátenia Kúpnej ceny – bankovým prevodom alebo zľavovým kupónom. Po doručení odstúpenia bude Spotrebiteľ kontaktovaný Predávajúcim na e-mailovú adresu uvedenú vo formulári pre potvrdenie doručenia oznámenia o odstúpení.
- Oboznámenie sa s Tovarom
Spotrebiteľ má právo v rámci 14 dní od prevzatia Tovaru oboznámiť sa s jeho vlastnosťami a funkčnosťou. Spotrebiteľ je povinný vrátiť nepoškodený s kompletnou dokumentáciou najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od Kúpnej zmluvy. Spotrebiteľ je zodpovedný za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo zaobchádzaním s Tovarom nad rámec potrebný na oboznámenie sa s ním. - Tovary, z ktorých nie je možné odstúpiť
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípade Tovaru:- ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
- ktorý môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- ktorý bol vyrobený podľa špecifikácií Spotrebiteľa alebo na mieru,
- ktorý bol dodaný v ochrannom obale nevhodnom na vrátenie z dôvodu ochrany zdravia alebo hygieny, ak obal bol po dodaní porušený.
- Vrátenie platby Spotrebiteľovi
Predávajúci je povinný vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby prijaté na základe Kúpnej zmluvy vrátane nákladov na dopravu do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení a prijatia Tovaru. Táto povinnosť sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ zvolil drahší spôsob doručenia než bežný najlacnejší spôsob ponúkaný Predávajúcim. - Poškodený alebo neúplný Tovar
Ak Spotrebiteľ vráti Predávajúcemu Tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa Spotrebiteľ uhradiť Predávajúcemu hodnotu Tovaru v sume Kúpnej ceny, ak Tovar nie je možné opätovne predať. - Čiastočné odstúpenie od Kúpnej zmluvy
Spotrebiteľ môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy iba vo vzťahu k vybranému Tovaru, ak Kúpna zmluva obsahuje viacero položiek.
Článok VIII
Zodpovednosť za vady Tovaru
- Kvalita a bezvádnosť Tovaru
Predávajúci sa zaväzuje dodať Tovar v požadovanej kvalite, množstve a bez vád. - Zodpovednosť za vady pri prevzatí
Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má Tovar pri prevzatí Spotrebiteľom. Ak sa vada prejaví do uplynutia 24 mesiacov od dodania Tovaru, bude sa považovať za vadu, ktorá existovala už v čase dodania, okrem prípadu, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady. - Záručná doba
Všeobecná záručná doba je 24 mesiacov. Pri Tovare s minimálnym dátumom trvanlivosti je záručná doba platná do tohto dátumu. Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia Tovaru a zaplatenia Kúpnej ceny. - Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady
Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich Spotrebiteľ neuplatní v záručnej dobe. - Kontrola Tovaru pri prevzatí
Spotrebiteľ ma právo a odporúča sa Tovar pri jeho prevzatí skontrolovať, najmä jeho množstvo, nepoškodenosť a funkčnosť. V prípade zistenia vád je Spotrebiteľ povinný uplatniť reklamáciu u Predávajúceho spôsobom podľa bodu 9 nižšie do dvoch mesiacov od ich zistenia, najneskôr však do uplynutia záručnej doby uvedenej v bode 3 tohto článku. - Vady známe pred kúpou
Spotrebiteľ nie je oprávnený uplatniť záruku na Tovar, ak o vade vedel pred kúpou alebo ak mu bola z tohto dôvodu poskytnutá zľava. - Prípady nevzťahujúce sa na vadu Tovaru
Spotrebiteľ nemá právo reklamovať Tovar za vadu, ak táto nepredstavuje vadu v zmysle bežného používania a prirodzených vlastností produktu. - Škody spôsobené treťou osobou
Predávajúci nezodpovedá za škodu na Tovare spôsobenú treťou osobou (napríklad kuriérom). Spotrebiteľ môže odmietnuť prevziať poškodený Tovar pri doručení a reklamáciu uplatniť priamo u dopravcu podľa podmienok prepravnej spoločnosti. - Podanie reklamácie
Spotrebiteľ môže reklamáciu uplatniť: - Obsah reklamačného protokolu
Spotrebiteľ uvedie v reklamačnom protokole:- Tovar,
- popis vady Tovaru,
- spôsob, akým si želá vadu riešiť (oprava, výmena alebo zľava),
- a priloží fotografiu vadného Tovaru a obalu, v ktorom bol Tovar doručený.
- Spôsoby vybavenia reklamácie
Predávajúci je povinný reklamáciu vybaviť podľa voľby Spotrebiteľa nasledujúcim spôsobom:- Bezplatná oprava alebo výmena Tovaru (Predávajúci môže odmietnuť opravu, ak by to vyžadovalo neprimerané náklady alebo ak to nie je možné).
- Primeraná zľava z Kúpnej ceny alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy, ak Tovar nie je možné opraviť alebo vymeniť, alebo ak rovnaká vada pretrváva.
- Lehota vybavenia reklamácie
Reklamáciu vybaví Predávajúci do 14 pracovných dní, v zložitejších prípadoch do 30 pracovných dní. - Vhodné balenie pri zaslaní na reklamáciu
Spotrebiteľ je povinný zaslať Tovar na reklamáciu v dostatočne pevnom obale, aby nedošlo k poškodeniu počas prepravy. - Neúplný reklamačný protokol
Ak je reklamačný protokol neúplný, Predávajúci vyzve Spotrebiteľa na jeho doplnenie. - Kontrola Tovaru a záznam
Predávajúci si vyhradzuje právo vykonať kontrolu Tovaru (napr. pomocou kamerových záznamov). Ak sa preukáže, že Spotrebiteľ uviedol nepravdivé informácie, reklamácia nebude uznaná. - Platnosť tohto článku
Tento článok sa vzťahuje iba na Spotrebiteľov, ktorí sú fyzickými osobami a nakupujú Tovar pre osobnú spotrebu.
Článok IX
Alternatívne riešenie sporov Spotrebiteľa
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu prostredníctvom e-mailu uvedeného na Webstránke, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva. Ak Predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
Subjektmi sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, pričom ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR tu.
Spotrebiteľ môže podať návrh aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná tu.
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) pre Košický kraj:
Adresa: Vrátna 3, P.O. BOX A-35, 040 65 Košice 1
Odbor výkonu dozoru
E-mail: ke@soi.sk
Telefón: +421 55 729 07 05, +421 55 622 76 55
Fax: +421 55 622 46 95
Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Spotrebiteľom a Predávajúcim vyplývajúceho z Kúpnej zmluvy alebo súvisiaceho s Kúpnou zmluv.
Článok X
Doručovanie
Zmluvné strany sa dohodli na oprávnení doručovať písomnosti podľa týchto VOP prostredníctvom elektronických prostriedkov (e-mailom), bez potreby súčasného zasielania písomností poštou. Odoslaná písomnosť prostredníctvom elektronických prostriedkov sa považuje za doručenú nasledujúci pracovný deň po jej odoslaní, pokiaľ nie je z komunikácie zrejmé, že bola preukázateľne doručená skôr.
Článok XI
Spracúvanie Osobných údajov
V súvislosti so vznikom a plnením Zmluvy, ako aj inými súvisiacimi činnosťami v zmysle týchto VOP, dochádza k spracúvaniu Osobných údajov Kupujúceho. Osobné údaje sú spracúvané v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov. Podrobnosti o spracúvaní osobných údajov sú dostupné na stránke https://ciper.sk/gdpr.
Článok XII
Záverečné ustanovenia
- Platnosť a účinnosť
Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 14.11.2024 a sú nepretržite zverejnené na Webstránke. - Právny rámec
Právne vzťahy neupravené týmito VOP, ktoré vznikli uzavretím Kúpnej zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim ako Spotrebiteľom, sa spravujú Zákonom o ochrane spotrebiteľov, Občianskym zákonníkom a súvisiacimi právnymi predpismi. Právne vzťahy s Kupujúcim – podnikateľom sa spravujú Obchodným zákonníkom. - Súhlas s VOP
Kupujúci odoslaním Objednávky potvrdzuje, že sa s týmito VOP oboznámil, ich obsahu porozumel a súhlasí s nimi. - Prednosť dohody
Ak Zmluvné strany uzatvoria Kúpnu zmluvu s odlišnými podmienkami, tieto majú prednosť pred VOP. - Zmeny VOP
Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto VOP počas ich platnosti. Zmena nadobúda účinnosť zverejnením na Webstránke. Kupujúci má povinnosť pravidelne sa oboznamovať so zmenami VOP. - Neplatnosť ustanovení
Ak je niektoré ustanovenie VOP neplatné, nemá to vplyv na ostatné ustanovenia. Neplatné ustanovenie sa nahradí platným predpisom zodpovedajúcim účelu VOP. - Jazyková verzia
VOP sú vyhotovené v slovenskom jazyku. V prípade ich vyhotovenia v inom jazyku sa za záväzný považuje len slovenský text.